"Korrekt, barátságos feladat" - így értékelte az érvelést a szaktanár
A gyakorlati szövegalkotásnál figyelni kellett a formai szempontokra, az érveléses feladat pedig „korrekt, barátságos” volt – mondta az Eduline által megkérdezett szaktanár.
A gyakorlati szövegalkotásnál figyelni kellett a formai szempontokra, az érveléses feladat pedig „korrekt, barátságos” volt – mondta az Eduline által megkérdezett szaktanár.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a középszintű magyarérettségi második részében egy Mándy Iván-novellát, egy József Attila- és egy Radnóti Miklós-verset kaptak a diákok. Vajon nehézséget jelent-e, ha egy érettségizőnek egy számára ismeretlen szerző novelláját kell elemeznie? És előny-e, ha egy olyan ismert költőtől kap két összehasonlítani művet, mint József Attila vagy Radnóti Miklós?
Országos felmérés keretei között méri fel Klebelsberg Központ, lenne-e igény a kínai nyelv bevezetésére a magyar közoktatásban. Hivatalos eredmények még nincsenek, a kezdeményezés azonban már most erősen megosztja a szülőket: míg egyesek lehetőséget látnak benne, mások inkább az angol nyelvoktatás megerősítését sürgetik. Sőt, van, aki attól tart, hogy a kínai nyelv tanításának a magyar iskolákban a politikához lenne köze.